Varsågod, här får ni lite skönt helg-groove

 
Vad är livskvalitet?
Oväntat djup fråga så här en fredagskväll, kanske ni tänker.
Själv tycker jag inte att det behöver vara så stort, eller högtravande.
Det behövs inte så mycket mer än att komma hem en fredagskväll, dra på sig mjukisbrallorna, öppna en öl, dra på lite skön musik och laga en god middag. Det är livskavalitet för mig.
 
Och musiken är förstås viktig.
Jag har de senaste åren haft en växande Spotifylista, "Kitchen groove", med skön musik där beat och groove är lika viktigt som melodierna.
 

Svensk klassiker
Jag har gjort en lista i samma anda, "Weekend groove", som visar vad det handlar om.
Det är en brygd av soul, dance, disco och funk. 
Jag misstänker att många av er inte känner till en majoritet av artisterna. Det är mest musik från de senaste åren, men Paul McCartney och Tame Impala kanske klingar bekant och så har jag slängt med en riktig svensk klassiker, "Make it right" från Christian Falks klassiska platta "Quel Bordel"..
 
Jag vet att många vill ha nostalgi, men ta chansen att hitta något nytt. Här finns många grymma låtar. Jag lovar.
Trervlig helg!